2017. április 30., vasárnap

Pennette ai due formaggi e zucchine di Marianna

Tegnap vettem három csodaszép (olasz :)) cukkinit - a sajátra, sajnos, még várni kell. Nézegettem az olasz gasztroblogokat és -magazinokat (az olaszok rengetegféleképpen képesek elkészíteni egy-egy fogást - még akkor is, ha az adott étel maximum három-négy fő összetevőből áll), lefordítottam pár receptet, de ma egyik sem nyerte el a tetszésemet úgy igazán. Így aztán - a sok-sok recepttel a fejemben - elkészítettem az én saját cukkinis tésztámat, aminek magyarul az alábbi nevet adtam: 

KÉTSAJTOS-CUKKINIS TÉSZTA

azaz

PENNETTE CON ZUCCHINE E CREMA AL FORMAGGIO


Hozzávalók

50 dkg zöldséges penne
3 kis-közepes cukkini
2 dl tej
10 dkg natúr krémsajt 
30 dkg trappista sajt
3 gerezd fokhagyma
extra szűz olívaolaj
őrölt fehérbors
szárított petrezselyem
szárított bazsalikom 

Elkészítés

A cukkinit lereszeljük és megsózzuk. A fokhagymagerezdeket kettévágjuk, és a kés lapjával megtörjük. Egy nagyobb serpenyőben olívaolajat hevítünk, rátesszük a zúzott fokhagymadarabokat, 1-2 percig pirítjuk, hozzáadjuk a cukkinit, megszórjuk petrezselyemmel, ízesítjük fehéborssal és bazsalikommal, majd jól összekeverjük. Közben a tésztát kifőzzük. A cukkinit 10-15 percig főzzük közepesnél alacsonyabb lángon, majd hozzáöntjük a 2 dl tejet. Forralunk rajta egyet, ezután hozzáadjuk a krémsajtot, jól elkeverjük, és beleszórunk 15 dkg reszelt sajtot is, majd újra megkeverjük. Még körülbelül 2 percig hagyjuk a tűzön, de már nem forraljuk fel. A tésztát rászedjük a cukkinire, és jól összeforgatjuk vele. Reszelt sajttal tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laktató, de nem "nehéz": töltött csirkemelltekercs

A kedvenc, csirkemellből készült ételem a petto di pollo al limone , de most ki akartam próbálni valami újat is, úgyhogy böngésző üzemmódra...