2017. április 17., hétfő

Majdnem görög saláta

Múlt héten miskolci barátnőm - aki Budapestről Kecskemétre költözik - Lakiteleken (nos, igen... az élet néha produkál furcsa dolgokat :)) olyan finom görög salátát készített, hogy elhatároztam, húsvétra én is összedobok egy jó nagy tállal a sonka és a tojás mellé. Böngészgettem egy kicsit a világhálón, kerestem a tradicionális görög saláta elkészítési módját, a cél érdekében rengeteg angol nyelvű és hazai receptes oldalt meglátogattam. Amikor azonban szembesültem azzal, hogy míg az egyik "ez aztán az igazi görög saláta" receptjében olívabogyót, addig a másik "hagyományos görög saláta" hozzávalói között kapribogyót találtam, valamint azzal, hogy az egyik leírás bazsalikommal fűszerezi a salátát, a másik pedig oregánót használ, akkor úgy döntöttem, hogy elkészítem a saját verziómat. Ezen a ponton meg is nyugodtam, ugyanis egészen addig - bevallom őszintén - egy kicsit frusztrált, hogy a közértünkben nem kaptam feta sajtot, így be kellett érnem a krémfehér változattal. Na, de aztán olyan salátát rittyentettem, hogy kóstolás után egyből elszállt minden aggodalmam. Következzen most a majdnem görög saláta receptje. 

MAJDNEM GÖRÖG SALÁTA


Hozzávalók

6 db paradicsom
2 db kígyóuborka
4 db lilahagyma
2 szál újhagyma zöldje
20 dkg krémfehér sajt
1 kis zacskó (200 ml-es) mag nélküli, zöld olívabogyó
1 kis zacskó (195 grammos) mag nélküli, fekete olívabogyó
8 evőkanál olívaolaj
1 citrom leve
2 teáskanál bazsalikom
2 teáskanál oregánó
só (ízlés szerint)

Elkészítés

Az olajat, a citrom levét, a bazsalikomot és az oregánót egy pohárban összekeverjük. Egy nagyobb tálba tesszük a felkockázott paradicsomot, kígyóuborkát, lilahagymát és a sajtot, az újhagyma apróra vágott zöldjét és az ízlés szerinti mennyiségű sót. Hozzáadjuk az olívabogyókat, majd a fűszeres olajat is. A zöldségeket óvatosan összeforgatjuk az olajjal. Az elkészült salátát hűtőbe tesszük, és 1-2 óra múlva - amikor az ízek már kellemesen összeértek - fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laktató, de nem "nehéz": töltött csirkemelltekercs

A kedvenc, csirkemellből készült ételem a petto di pollo al limone , de most ki akartam próbálni valami újat is, úgyhogy böngésző üzemmódra...